Aktuellt datum och tid: tor 19 apr 2018, 13:29

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme

Ny tråd Svara på tråd  [ 8 inlägg ] 
Författare Meddelande
InläggPostat: lör 10 mar 2018, 11:58 
Användarvisningsbild

Hejsan
Har gjort en egen gatversion av detta vidunder till bil :-) Har detaljerat den under båda huvarna , satt i sportstol med 4 punkts bälte
Instrumentbrädan har också fått lite extra. Dekalarket är hemgjort av okänd tillverkare.
En bra byggsats som var riktigt kul att bygga.
Thomas
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild

InläggPostat: lör 10 mar 2018, 14:32 

Mycket vacker skapelse. Jag är inget Fiat-fan men jag är sugen på att köpa den här byggsatsen.

InläggPostat: lör 10 mar 2018, 19:16 
Användarvisningsbild

Läcker! Kul att byggsatsen var bra.

Stefan

InläggPostat: lör 10 mar 2018, 22:57 

Snyggt!

InläggPostat: sön 11 mar 2018, 11:27 

Pent bygget denne her, kul ide og et flott resultat :)

Gaute Halsaunet

InläggPostat: sön 01 apr 2018, 10:48 
Användarvisningsbild

Riktigt snyggt bygge, som vanligt.

Hur upplevde du satsen. Jag är halvvägs genom mitt bygga och hade några problem men vet inte om det är satsen eller jag.

Får inte dörrarna att funka ordentligt, kommer att skava av färgen när man öppnar dom, kommer nog att limma igen dom.

Hela framvagnen är tokigt konstruerad. Stötdämparna och hjulupphängningen är fungerande men framfjädern är helt fast så den kan ändå inte fjädra.

Styrningen skall vara fungerande med ratten men snäckväxeln glappar så det funkar inte.

Inget av detta är ett problem, är ändå inte förtjust i fungerande finesser på modeller. Resten av modellen är fantastisk, vilket den borde vara för det priset. Och om mitt bygge blir hälften så bra som ditt är jag nöjd.

Krister

InläggPostat: sön 01 apr 2018, 18:15 
Användarvisningsbild

Enzo skrev:
Riktigt snyggt bygge, som vanligt.

Hur upplevde du satsen. Jag är halvvägs genom mitt bygga och hade några problem men vet inte om det är satsen eller jag.

Får inte dörrarna att funka ordentligt, kommer att skava av färgen när man öppnar dom, kommer nog att limma igen dom.

Hela framvagnen är tokigt konstruerad. Stötdämparna och hjulupphängningen är fungerande men framfjädern är helt fast så den kan ändå inte fjädra.

Styrningen skall vara fungerande med ratten men snäckväxeln glappar så det funkar inte.

Inget av detta är ett problem, är ändå inte förtjust i fungerande finesser på modeller. Resten av modellen är fantastisk, vilket den borde vara för det priset. Och om mitt bygge blir hälften så bra som ditt är jag nöjd.

Krister
n
Tackar Krister och ni andra :-)
Dörrarna är tajta att få till. Jag gjorde som så att det övre gångjärnet på förarsidan lät jag bli att limma fast i själva dörren, den går bara lite trögt. Då kan jag börja öppna dörren och samtidigt
dra dörren bakåt något i överkant och få den att gå helt fri från framskärmen. Den andra dörren går att öppna med lite våld men det finns ingen mening med det. tycker att det räcker att förardörren öppen . Förövrigt är det inga problem tycker jag, allt passar som det ska, den tigger om att detaljeras under båda huvarna, ref bilder finns i drivor på nätet.
Tycker det är en riktigt bra sats från Italeri, har en till att bygga. Bara för det så vet jag att det kommer en Abarth version så småningom.
Det där med styrningen har du rätt i , jag struntade i det , limmade fast en sportratt direkt på stången.
Thomas

InläggPostat: mån 02 apr 2018, 20:32 
Användarvisningsbild

Snyggt bygge!

Enligt Italeri kommer det även en Abarth 695-version av denna byggsats.

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 8 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme