Aktuellt datum och tid: sön 27 maj 2018, 18:14

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme

Ny tråd Svara på tråd  [ 9 inlägg ] 
Författare Meddelande
InläggPostat: tis 26 dec 2017, 03:59 

Jeg har begynt på Monograms Ford Bronco i 1:24. Byggesettet er ganske enkelt og jeg tror jeg skal klare å få det ferdig i løpet av en uke.
Jeg har limt sammen chassis, motor og drivverk og lakkert dette mattsvart. Her er nemlig planen å gjøre det så enkelt som mulig med minst mulig detaljering.
Det kommer noen bilder av dette etterhvert også men da jeg har kuttet ut Photobucket og enda ikke har opprettet noen konto noe annet sted så kommer kan jeg ikke poste noen bilder nå.

Gaute Halsaunet

InläggPostat: ons 27 dec 2017, 00:41 

https://imgbb.com

Här är länken jag använder numera.

// M@rQz

InläggPostat: ons 27 dec 2017, 01:34 

Marqzter skrev:
https://imgbb.com

Här är länken jag använder numera.

Samma som jag använder.
Innan man skickar upp bilden, klicka på pennan o minska dom till mindre än maxbredden här.
Jag använder bredd 1000

InläggPostat: tor 28 dec 2017, 15:53 

Ja det skal komme bilder så snart vi er hjemme igen og jeg har tid til å sette meg ned foran pcn. Har fått ferdig chassis med hjul og interiørbaljen er limt på chasset. Karossern er enda urørt.

Gaute Halsaunet

InläggPostat: mån 01 jan 2018, 15:29 

Da har jeg registrert meg hos Fotki. Jeg har (ikke overaskende) ikke blitt helt ferdig i tide med mitt julebygge men har faktisk kommet ganske langt.
Her noen få bilder jeg har tatt i mens jeg holdt på.
Begynte altså med dette 24. Desember. Settet var åpnet men ikke startet på, jeg kjøpte denne meget billig på Norwegian Challenge nå sist September.
Bild

Planen var å få dette gjort fort, altså dropper jeg å detaljmale alle små deler på forhånd. Går for "panzer-bygger-metoden" og limer sammen så mye som mulig på engang og så lakker hele greia, i dette tilfelle svart.
Bild
Bild

Bruker Scenic Rust fra Deluxe Materials, har aldri prøvd dette før og jeg tok i med rustpåføringen, denne her kommer aldri på veien igjen :lol:
Bild
Bild

Interiøret har også blitt lakket svart og påført diverse pigmentpulver.
Bild

Karosseriet ble utsatt for herverk av en Dremel og varmet opp over en flamme og ble av en eller annen grunn trykket inn i diverse ting. Det ble bulker og skader som gjør at denne ikke lenger kan reddes. Delebil må det bli...
Grunnet karossen og lakket med en blå farge fra biltema som ligner litt på en orginal farge disse kom med. Brukte salttrikset for å få til skader i lakken. Skal matte ned den blanke finishen og påføre rust på de skada områdene her også.
Bild
Bild
Dekkene er heller ikke ferdige, disse skal også varmes litt så de slipper ut litt av "lufta" og så skal jeg påføre pigmentpulver så de blir "gamle" i utseende. Skal også slipe ned mønstre litt.
Planen er at bilen skal stå på en base, nedsunket i jorda og med løv og greiner over seg. Dette kommer etterhvert :)

Gaute Halsaunet

InläggPostat: tis 02 jan 2018, 17:51 

:-)

InläggPostat: tis 02 jan 2018, 18:15 
Användarvisningsbild

Ort: Kalix. Smått rostig 86a, svårstartad kalla vintermorgnar. Gillar att limma allt från VW till RR. ;)
Precis som allt skit som ligger på Blocket till överpriser, underbart.

InläggPostat: tis 02 jan 2018, 22:18 

Haha, ja jeg har faktisk tenkt å sette et For Sale skilt i frontruta på denne. Bør vel pris sette den til 10 000$ :mrgreen:

Gaute Halsaunet

InläggPostat: tor 26 apr 2018, 21:45 

Det går sakt fremover, julen er forbi og så også påska. Våren er her og litt gjøres med denne her også:
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild

Jeg detaljerte interiøret med diverse skrot, to oljetønner baki viser at den bruker mere olje enn bensin og flere manualer freme i bilen viser at eieren har prøvd å finne ut av hva han kan reparere (good luck)
Lage en base av ei gammel IKEA hylle som kollapsa for noe år siden og litt gips oppå. Lakerte matt svart og brukte Woodland Scenics gress flocking i forskjellige varianter samt litt fin grus.
Bilen er langt fra ferdig men har været litt her og der med Doc O'Briens settet.

Gaute Halsaunet

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 9 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme